Razrada proizvodnog procesa digitalnog tiska kod različitih grafičkih proizvoda

Raženj, Željko (2010) Razrada proizvodnog procesa digitalnog tiska kod različitih grafičkih proizvoda. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mrvac, Nikola].

[img] PDF
Z174_Raženj_Željko.pdf
Restricted to Registered users only

Download (937kB)

Abstract

Oko 50 milijardi dolara vrijedna Opća Komercijalna grafička industrija1 specijalizirala se za proizvodnju tiska po narudžbi da zadovolji poslovne potrebe klijenata. Komercijalni proizvodi uključuju: brošure, letke, plakate, knjižice, direktni marketing, korporativne kolaterale, i slične materijale koji se koriste za oglašavanje proizvoda i usluga. Tijekom 1980-ih i 1990-ih, komercijalni ispis u boji povećao se i u obimu i u kvaliteti. Tijekom ovog razdoblja, ofsetni tisak na arke je bi dominantna metoda tiska za kratkoročne komercijalne proizvode u boji. U 1990-im, komercijalni tisak proširio se kako se povećalo bogatstvo osnaženo konzumerizmom. Komercijalno oglašavanje raslo je u izravnom razmjeru s potrošačkim blagostanjem postignutim u 1990-im. Gospodarska ekspanzija tijekom ''dot-com'' buma kasnih 1990-ih je bila posebice profitabilna za komercijalne tiskare. Danas, komercijalni tiskarski segment uvelike je pod utjecajem ekonomskih uvjeta, kao i veća konkurencija za oglasni novac iz drugih medija, uključujući televiziju i World Wide Web. U posljednjih nekoliko godina, obim komercijalnog tiska stagnira ili je u padu, sa samo nekoliko proizvoda u kojima se vidi povećanje prodaje. Danas postoji nepopustljivo natjecanje među tiskarama za ograničen novac potrošen na komercijalni ispis. U komercijalnom tisku, svaki projekt je po narudžbi proizveden, često s jedinstvenim izazovima. Za razliku od većine proizvodnje, komercijalni tisak susreće svaki dan nove specifikacije, koje su obično klijentski pokrenute, a često i slabo dokumentirane i objavljene. Tiskare razumiju mogućnosti njihovih procesa, ali i prepoznaju da svaki projekt zahtijeva pojedinačnu pozornost. Individualna specifikacija posla utječe na tijek rada, složenost, brzinu rada, raspodjelu otpada, i vrijeme potrebno za izradu konačnog tiskanog proizvoda. Iz tog razloga, komercijalne tiskare najčešće planiraju i procjenjuju troškove proizvodnje prije početka posla na projektu.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Mrvac, Nikola
Defence date: 22 September 2010
Uncontrolled Keywords: digitalni tisak, grafički proizvod, troškovi
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 43
Callnumber: mrv 2010 raž
Inventory number: Z174
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Nov 2013 21:43
Last Modified: 15 May 2014 10:49
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1158

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year