Raženj, Željko (2010) Razrada proizvodnog procesa digitalnog tiska kod različitih grafičkih proizvoda. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mrvac, Nikola].
PDF
Z174_Raženj_Željko.pdf Restricted to Registered users only Download (937kB) |
Abstract
Oko 50 milijardi dolara vrijedna Opća Komercijalna grafička industrija1 specijalizirala se za proizvodnju tiska po narudžbi da zadovolji poslovne potrebe klijenata. Komercijalni proizvodi uključuju: brošure, letke, plakate, knjižice, direktni marketing, korporativne kolaterale, i slične materijale koji se koriste za oglašavanje proizvoda i usluga. Tijekom 1980-ih i 1990-ih, komercijalni ispis u boji povećao se i u obimu i u kvaliteti. Tijekom ovog razdoblja, ofsetni tisak na arke je bi dominantna metoda tiska za kratkoročne komercijalne proizvode u boji. U 1990-im, komercijalni tisak proširio se kako se povećalo bogatstvo osnaženo konzumerizmom. Komercijalno oglašavanje raslo je u izravnom razmjeru s potrošačkim blagostanjem postignutim u 1990-im. Gospodarska ekspanzija tijekom ''dot-com'' buma kasnih 1990-ih je bila posebice profitabilna za komercijalne tiskare. Danas, komercijalni tiskarski segment uvelike je pod utjecajem ekonomskih uvjeta, kao i veća konkurencija za oglasni novac iz drugih medija, uključujući televiziju i World Wide Web. U posljednjih nekoliko godina, obim komercijalnog tiska stagnira ili je u padu, sa samo nekoliko proizvoda u kojima se vidi povećanje prodaje. Danas postoji nepopustljivo natjecanje među tiskarama za ograničen novac potrošen na komercijalni ispis. U komercijalnom tisku, svaki projekt je po narudžbi proizveden, često s jedinstvenim izazovima. Za razliku od većine proizvodnje, komercijalni tisak susreće svaki dan nove specifikacije, koje su obično klijentski pokrenute, a često i slabo dokumentirane i objavljene. Tiskare razumiju mogućnosti njihovih procesa, ali i prepoznaju da svaki projekt zahtijeva pojedinačnu pozornost. Individualna specifikacija posla utječe na tijek rada, složenost, brzinu rada, raspodjelu otpada, i vrijeme potrebno za izradu konačnog tiskanog proizvoda. Iz tog razloga, komercijalne tiskare najčešće planiraju i procjenjuju troškove proizvodnje prije početka posla na projektu.
Item Type: | Baccalaureus work - Undergraduate programme |
---|---|
Mentor name: | Mrvac, Nikola |
Defence date: | 22 September 2010 |
Uncontrolled Keywords: | digitalni tisak, grafički proizvod, troškovi |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 43 |
Callnumber: | mrv 2010 raž |
Inventory number: | Z174 |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Nov 2013 21:43 |
Last Modified: | 15 May 2014 10:49 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1158 |
Actions (login required)
View Item |