Opić, Katarina (2011) Dizajn turističkog vodiča grada Zagreba. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Pibernik, Jesenka].
PDF
DB39_Opić_Katarina.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Turistički vodič je vrsta tiskanog izdanja koje informira korisnika o željenoj destinaciji nudeći mu jasno kategorizirane informacije. Njegova zadaća je jasna i brza komunikacija prema korisniku, a glavne odlike koje se traže kod ovakvih izdanja su preglednost i laka navigacija kroz sadržaj. U novije vrijeme sve se više javljaju vodiči alternativnog karaktera koji svojim sadržajem daju korisnicima drugačiji pogled na neku destinaciju. Tako se oni više osvrću na navike i sadržaje lokalnog stanovništva za razliku od poznatijih izdanja vodiča koji nude tipične ustaljene turističke sadržaje. Ovakav tip vodiča je i svojim dizajnom karakterističan i drugačiji nudeći uvijek zanimljiva grafička rješenja koja ponekad potpuno odstupaju od forme turističkog vodiča i poprimaju više karakter na primjer časopisa. Diplomski rad se temelji na proučavanju turističkog vodiča kao vrste publikacije te na izradi koncepta jednog alternativnog vodiča za grad Zagreb namijenjenog mlađim turistima.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Pibernik, Jesenka |
Defence date: | 19 July 2011 |
Abstract in english: | Travel guidebook is a kind of printed edition which informs its user of a destination by providing clearly divided information. Its goal is a quick and clear communication towards the user and the main characteristics of this kind of edition are readability and easy navigation throughout its content. Lately, there are more and more guides of an alternative characteristic which provides its users a different view of a certain destination. It refers to the locals by describing their habits and customs which is not the case with the bigger well known travel guide editions, they tend to describe typical tourist offer of the destination. This kind of guidebook is also different by its design and it offers some of the interesting graphic solutions which sometimes tend to leave the book form of a typical travel guide and take on a magazine form. This paper is based on the studying of a travel guidebook and also the development of a concept of a younger population alternative guidebook for the city of Zagreb. |
Uncontrolled Keywords: | turistički vodič, grafički dizajn, dizajn knjiga, alternativa, interakcija |
Keywords in english: | travel guidebook, graphic design, book design, alternative, interaction |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 68 |
Callnumber: | pib 2011 opi |
Inventory number: | DB39 |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Nov 2013 21:44 |
Last Modified: | 30 Apr 2014 11:17 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1253 |
Actions (login required)
View Item |