Dizajn ambalaže trgovačkih marki

Šilić, Lucija (2012) Dizajn ambalaže trgovačkih marki. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Pibernik, Jesenka].

[img]
Preview
PDF
DB106_Šilić_Lucija.pdf

Download (9MB) | Preview

Abstract

Dizajn ambalaže ima važnu ulogu u kreiranju funkcionalne komunikacije između potrošača i proizvođača posebno kod trgovačkih marki koje malo ulažu u oglašavanje putem masovnih medija. Komunikacijska vrijednost dizajna ambalaže i utjecaj kojeg isti ima na potrošače od presudne je važnosti za percepciju vrijednosti proizvoda što utječe na uspješnost proizvoda na tržištu. Uspješan dizajn ambalaže pridonosi stvaranju imidža trgovačke marke koji je u skladu sa zahtjevima ciljane publike čime se podiže vrijednost proizvoda. Prema rezultatima istraživanja za daljnji uspjeh trgovačkih marki na hrvatskom tržištu neophodno je razvijanje trgovačkih marki kao originalnih marki te ulaganje u kreiranje sveobuhvatne marketinške strategije koja se jednim djelom manifestira u obliku atraktivnog i dizajna ambalaže.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Pibernik, Jesenka
Defence date: 28 June 2012
Abstract in english: Packaging design plays an important role in functional communication between consumers and manufacturers, particularly in the case of store brands that are not widely known. Communicative value of packaging design has an important impact on the perceived value of the product which is essential for marketing success. Successful packaging design helps to create a unique brand image which appeals to the target group raising the perceived value of the product. According to the research, for further success of store brands in Croatian market it is necessary to invest in the development of marketing strategy in which unique brand image will be created. This can partially be achieved through attractive packaging design.
Uncontrolled Keywords: trgovačka marka, dizajn ambalaže, percipirana vrijednost
Keywords in english: store brand, packaging design, percived value
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 47
Callnumber: pib 2012 šil
Inventory number: DB106
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Nov 2013 21:46
Last Modified: 25 Apr 2014 09:06
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1332

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year