Vrban, Tamara (2013) Uloga pokretne grafike na doživljaj web stranice. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakutet. [Mentor: Pibernik, Jesenka].
PDF
DB306_Vrban_Tamara.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
Infografike su sredstva vizualne komunikacije kojim se podaci i informacije prezentiraju pomoću grafičkih elemenata i ilustracijama. One su potpuno drugačije od klasičnog načina prezentacije podataka ali mogu ispričati istu priču. Pokretna grafika bavi se animacijom različitih grafičkih elementa poput slika, ilustracija, tipografija u određenom vremenskom periodu. Kada se ta dva načina vizualizacije kombiniraju nastaju poruke koje su zanimljive, drugačije od uobičajenih i upravo zbog svojih specifičnih značajki poruku mogu prenositi izgledom i pokretom što stvara sasvim drugačiji, potpuni doživljaj poruke. U ovom radu kombiniraju se infografika i pokretna grafika kako bi se na što kvalitetniji način prenijela željena poruka, kako koristiti usluge na web stranici Rovinj Apartments. Kako bi se provjerio uspjeh infografike testirana je anketom i A/B testom korisničkog scenarija. Rezultati su pokazali kako je infografika koristan način prezentacije podataka zbog načina na koji zainteresira publiku da prate informacije i kako je korisna kao dodatan sadržaj na web stranicama. Moraju se razvijati kao sredstvo vizualne komunikacije zbog velikog potencijala koji se nalazi u ovom načinu prezentacije podataka.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Pibernik, Jesenka |
Defence date: | 24 September 2013 |
Abstract in english: | Infographics are visual means of communication in which data and information are presented by using graphic elements and illustrations. They are completely different from the classical way of presenting data, but can tell the same story. Motion graphics animation deals with various graphic elements such as graphics, illustration, typography in a given time preiod. . When the two methods of visualization are combined they create messages that are interesting, different from the usual and because of its specific features, they can spread the messages throughout appearance and movement, which creates different, complete experience. In this paper infografics and motion graphics are combined in a way to successfully communicate the desired message, which is how to use the services on the website Rovinj Apartments. To test the success of infographics it is tested throughout the survey and an A / B test user scenarios. The results showed that the infographics are useful way of presenting information because of the way they can interested the audience to follow the information and how it is useful as an additional content on the website. They must be developed as a means of visual communication due to the great potential that lies in the manner of presentation of data. |
Uncontrolled Keywords: | infografika, pokretna grafika, infografike kao uputstva |
Keywords in english: | Infographic, Motion graphics, Infographics as instructions |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakutet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 81 |
Callnumber: | pib 2013 vrb |
Inventory number: | DB306 |
Depositing User: | Dora Budić |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Apr 2014 12:59 |
Last Modified: | 15 Apr 2014 12:59 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1525 |
Actions (login required)
View Item |