Projektiranje omota glazbenog zapisa na vinilnom nosaču zvuka

Eršek, Nikša (2014) Projektiranje omota glazbenog zapisa na vinilnom nosaču zvuka. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mikota, Miroslav].

[img] PDF
DB344_Ersek_Niksa.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Glazbena scena rock & roll žanra neafirmiranih sastava unazad pet godina bilježi značajan porast izdanja ostvarenih na vinilim nosačima zvuka. Takve nosače zbog svoje visoke cijene uvjetovane cijenom proizvodnje i reprodukcije svojedobno zamijenio je CD (compact disc) uveden kao financijski isplativiji i zvukom kvalitetniji nosač. Ipak, vrijeme i prilike pokazale su upravo suprotno. Ciljanoj publici žanra glazba je već dostupna u digitalnom obliku pohranjenom na serveru a CD je samo nosač istog tog digitalnog zapisa pa se vinilni nosač zvuka, dokazano bolje kvalitete zvuka i veće dodatne vrijednosti, nameće kao logičan izbor nosača i postaje standardni nosač izdanja većine sastava žanra. Prvi kontakt promatrača s ovakvim medijem njegov je omot. Ta činjenica od samog početka distribucije vinilnih nosača ukazuje na potrebu za vizualnim oblikovanjem, tj. projektiranjem omota i popratnog sadržaja gdje je fotografija kao glavni vizualni element projektiranja, zajedno s ilustracijom i kombinacijom oboje, jednako zastupljena kako tada, tako i danas kada vinil ploče vrše svojevrsni revival unutar i zajedno s rock & roll žanrom glazbe. Rad prepoznaje tehnike fotografiranja, daljnje obrade i trendove u fotografiji i projektiranju omota te usvojeno rezultira fizičkim primjerom nosača zvuka i njegovog omota za odabrani sastav.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Mikota, Miroslav
Defence date: 22 September 2014
Abstract in english: Glazbena scena rock & roll žanra neafirmiranih sastava unazad pet godina bilježi značajan porast izdanja ostvarenih na vinilim nosačima zvuka. Takve nosače zbog svoje visoke cijene uvjetovane cijenom proizvodnje i reprodukcije svojedobno zamijenio je CD (compact disc) uveden kao financijski isplativiji i zvukom kvalitetniji nosač. Ipak, vrijeme i prilike pokazale su upravo suprotno. Ciljanoj publici žanra glazba je već dostupna u digitalnom obliku pohranjenom na serveru a CD je samo nosač istog tog digitalnog zapisa pa se vinilni nosač zvuka, dokazano bolje kvalitete zvuka i veće dodatne vrijednosti, nameće kao logičan izbor nosača i postaje standardni nosač izdanja većine sastava žanra. Prvi kontakt promatrača s ovakvim medijem njegov je omot. Ta činjenica od samog početka distribucije vinilnih nosača ukazuje na potrebu za vizualnim oblikovanjem, tj. projektiranjem omota i popratnog sadržaja gdje je fotografija kao glavni vizualni element projektiranja, zajedno s ilustracijom i kombinacijom oboje, jednako zastupljena kako tada, tako i danas kada vinil ploče vrše svojevrsni revival unutar i zajedno s rock & roll žanrom glazbe. Rad prepoznaje tehnike fotografiranja, daljnje obrade i trendove u fotografiji i projektiranju omota te usvojeno rezultira fizičkim primjerom nosača zvuka i njegovog omota za odabrani sastav.
Uncontrolled Keywords: glazba, nosač zvuka, omot, fotografija, projektiranje
Keywords in english: music, audio storage media, cover, photography, design
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 43
Callnumber: mik 2014 erš
Inventory number: DB344
Depositing User: Antonia Grgurović
Status: Unpublished
Date Deposited: 24 Sep 2014 13:19
Last Modified: 24 Sep 2014 13:19
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2143

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year