Šubat, Tea (2015) Tipografija u interaktivnoj računalnoj animaciji. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Žiljak Stanimirović, Ivana].
|
PDF
DB474_Subat_Tea.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
Kao glavna uloga tipografije u klasičnom smislu navodi se davanje vizualnog oblika sadržaju u funkciji prijenosa informacije. No, tipografija se primjenjuje na brojne druge načine, uključujući i njenu upotrebu kao samostalni element visoke dekorativnosti u vizualnim medijima. U tim slučajevima, slovni znakovi postaju izražajno sredstvo i nosioc informacija, neovisno o njihovoj čitljivosti koja je ponekad potpuno negirana, a naglasak se stavlja na vizualni dojam. Dodatne mogućnosti izražavanja tipografijom uvelike su proširene njenim integriranjem u računalnu animaciju, gdje se umjesto statičnog, kratkotrajnog dojma izmjenama kroz vrijeme postiže mnogo dinamičniji efekt, a slovne je znakove moguće koristiti za stvaranje kompleksnih dinamičnih kompozicija. Potpuno novi pristup korištenju vizualnih elemenata u animaciji, pa tako i tipografije, dobiva se uvođenjem interakcije s gledateljem, koji tako iz pasivnog promatrača postaje aktivni korisnik aplikacije čiji krajnji izgled nije predefiniran, već proizlazi iz akcija svakog pojedinog korisnika. U ovom radu sadržan je pregled nekih od postojećih primjera interaktivnih animacija koje kao svoje glavno izražajno sredstvo koriste tipografiju, te je prikazan proces izrade vlastitog primjera pomoću prethodno dizajniranog fonta temeljenog na fraktalima. Također se istražuju izražajne mogućnosti i prilagodljivost postojećih elemenata različitim transformacijama te način i mogućnosti uvođenja interakcije u kreiranu animaciju.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Žiljak Stanimirović, Ivana |
Thesis Committee: | Mrvac, Nikola and Žiljak Stanimirović, Ivana and Mikota, Miroslav |
Defence date: | 5 October 2015 |
Abstract in english: | The main role of typography in the classical sense is described as giving the written content visual form to convey information. However, typography is used in numerous other ways, including its use as a stand-alone, highly decorative element in the visual media. In such cases, the characters become both means of expression and carriers of information, regardless of their readability, which is sometimes completely negated, putting emphasis on their visual impression. Further ways of expression using typography are made possible by its integration in computer animation. Instead of static, short term impression, changes over time let typography achieve a much more dynamic effect, and the characters can be used to create highly complex compositions in motion. An entirely new approach to using visual elements in animation, including typography, is obtained by introducing interaction with the viewer. The passive viewer then becomes an active user of an application whose final appearance is not predefined, but rather created by the actions of each individual user. The theoretical part of this paper includes an overview of existing examples of interactive animation that use typography as their primary means of expression. The practical part describes the process of creating the author’s own example, using a previously designed font based on the idea of fractals. It also explores the expressive potential and flexibility of the existing elements, as well as the methods and possibilities of introducing interactivity in the created animation. |
Uncontrolled Keywords: | tipografija, računalna animacija, interaktivnost |
Keywords in english: | typography, computer animation, interactivity |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 46 |
Callnumber: | želji 2015 šub |
Inventory number: | DB474 |
Depositing User: | Elizabeta Rybak Budić |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Oct 2015 12:32 |
Last Modified: | 15 Oct 2015 12:32 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2380 |
Actions (login required)
View Item |