Bošnjak, Anja (2016) Projektiranje edukativne aplikacije za interaktivno učenje slova. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Žiljak Stanimirović, Ivana].
|
PDF
DB528_Bošnjak_Anja.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
Multimedij kao sredstvo komunikacije svakodnevno bilježi svoj napredak te je gotovo neizbježno sredstvo u svakom kućanstvu. Fizičke igračke sve se više zamjenjuju uređajima koji prenose multimedijski sadržaj pa je upravo zbog toga odrastanje djece danas, koja su rođena zajedno s ovim tehnologijama, interesantno područje istraživanja. Multimedij kao sredstvo komunikacije ima svoje prednosti i mane, koje će se analizirati u teorijskom dijelu rada, isto kao i način edukacije odnosno pristup i percepcija djece u multimedijskom korisničkom okruženju. Donijet će se zaključak o tome kako djeca doživljavaju današnju komunikaciju, odnosno edukaciju i zabavu preko multimedija te kako unaprijediti njihovo odrastanje podupirući multimedij kao neizbježno sredstvo s velikom ulogom u odrastanju pojedinca. U eksperimentalnom dijelu rada predložit će se edukativna aplikacija za učenje slova kao spoj tipografije i multimedijskih elemenata, koji na zabavan način poboljšavaju dječje motoričke sposobnosti, uči ih prvim slovima te ih potiče na kreativnost i razmišljanje. Kako se ne bi zaboravilo na papir i olovku, koji su prva sredstva komunikacije, edukativna aplikacija bit će interaktivna. Aplikacija će upotrebljavati sliku, zvuk i animaciju kao multimedijalne elemente koji će se interaktivnom vezom s papirom i olovkom koristiti za poboljšavanje motoričkih sposobnosti djece. Upotrebom aplikacije s multimedijskim sadržajem, vrijednost iste povećava upravo sama interakcija između djeteta, aplikacije i papira.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Žiljak Stanimirović, Ivana |
Thesis Committee: | Mrvac, Nikola and Žiljak Stanimirović, Ivana and Mikota, Miroslav |
Defence date: | 5 July 2016 |
Abstract in english: | Multimedia as communication tool is constantly progressing and it’s becoming instrumental part of almost every household. Physical toys are increasingly replaced with devices that are able to play multimedia content, and children these days are growing up with these technologies. That makes it very interesting research area in this moment. Multimedia as communication tool has its own advantages and disadvantages, that will be further analysed in theoretical part of this publication, as well as way of education - approach and perception of kids in multimedia user interface. Conclusion that will follow will talk about how children perceive todays communication, education and fun through multimedia and how to improve their upbringing by supporting multimedia as unavoidable mean of education. In experimental part of the work, there will be suggestion for educational application for learning letters, presented as a combination of typography and multimedia elements, which will teach kids their first letters and improve their motor skills through having fun, and encourage creativity and thinking. We don’t want to forget about paper and pencil, as first means of communication, so educational application will be interactive. App will use picture, sound and animation as multimedia elements which with through interactive connection with paper and pen improve children’s motor abilities. By using app with multimedia content, value of it is increased by interaction between child, app and paper. |
Uncontrolled Keywords: | multimedij, internet, učenje, pisanje, djeca |
Keywords in english: | multimedia, internet, learning, writing, children |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 67 |
Callnumber: | ŽILJ 2016 BOŠ |
Inventory number: | DB528 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 11 Jul 2016 07:36 |
Last Modified: | 11 Jul 2016 07:36 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2496 |
Actions (login required)
View Item |