Ivančić, Emili (2017) Izrada cinemagrapha implementacijom ilustracije u fotografiju. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Strgar Kurečić, Maja].
PDF
DB640_Ivančić_Emili.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Abstract
Cinemagraph, kao jedan od načina vizualnog izražavanja, podrazumijeva „statičnu“ fotografiju koja u sebi sadržava mali pokret koji se neprestano ponavlja, formirajući video isječak. U ovom diplomskom radu naglasak će biti na vizualnom doživljaju, a kao primarno sredstvo komunikacije koristit će se pokretna fotografija. Pokret na samoj fotografiji bit će izrađen digitalnom ilustracijom, tvoreći kompoziciju u kojoj se spaja „stvarnost“ i „imaginacija“. Ilustracija dodana fotografiji biti će vrlo suptilna, sa ciljem prenošenja određene emocije. Svaki će cinemagraph, kao gotovi video isječak, biti prezentiran u GIF formatu, pobuđujući u gledaocu iluziju da se zapravo radi o animaciji. Svaka fotografija biti će snimljena isključivo za ovaj diplomski rad, te naknadno digitalno obrađena u Adobe programima. Naime, pošto se pokret postiže ilustracijom, cijeli proces izrade biti će ponešto drugačiji od procesa izrade klasičnog cinemagrapha, iz razloga što fotografija u ovom slučaju ostaje „nepomična“ te služi samo kao podloga. Cilj samog rada je da se istraže mogućnosti kreativne kombinacije fotografije i ilustracije u jednom djelu, usporedba sa "klasičnim" cinemagraphom te praćenje reakcija i ispitivanje mišljenja ciljane publike o ovom načinu vizualnog izražavanja.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Strgar Kurečić, Maja |
Thesis Committee: | Mandić, Lidija and Strgar Kurečić, Maja and Poljičak, Ante |
Defence date: | 22 September 2017 |
Abstract in english: | Cinemagraph, as one of the modes of visual expression, implies "static" photography, which contains a small movement that is constantly repeated, forming a video clip. In this graduate thesis, emphasis will be on visual impact, and living photography will primarily be used as a means of communication. Movement on the photograph itself will be created with digital illustrations, creating a composition combining "reality" and "imagination". The illustration added to the photo will be very subtle, with the aim of transmitting certain emotions. Each cinemagraph, as a final video clip, will be presented in GIF format, stirring up in the viewer's illusion that it is actually an animation. Each photograph will be taken exclusively for this graduate thesis and later digitally processed in Adobe programs. Since the movement is made with the illustration, the whole process of production will be significantly different from the process of making a classic cinemagraph, which is why the photograph in this case remains "stationary" and serves only as a substrate. The goal of the paper is to explore the possibilities of creative combinations of photographs and illustrations in one piece, comparison with "classic" cinemagraphs, observing reactions and exploring the opinion of the targeted audience on this mode of visual expression. |
Uncontrolled Keywords: | Cinemagraph, fotografija , ilustracija, GIF |
Keywords in english: | Cinemagraph, photograph, illustration, GIF |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 41 |
Callnumber: | STR 2017 IVA |
Inventory number: | DB640 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 05 Dec 2017 09:58 |
Last Modified: | 05 Dec 2017 09:58 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2768 |
Actions (login required)
View Item |