Čikara, Doris (2017) Utjecaj boja fotografije na reklamnu poruku prehrambenih proizvoda. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mikota, Miroslav].
PDF
DB658_Čikara_Doris.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
Bitan čimbenik reklamne fotografije u promidžbi prehrambenih proizvoda predstavlja boja koja se na fotografiji koristi. Boja se na fotografiji koristi kao dio reklamne poruke prehrambenih proizvoda s ciljem stvaranja ugođaja i emocija, kod ciljane populacije potrošača, u skladu s porukom koju proizvođač želi prenijeti. Ovim se diplomskim radom istražuje utjecaj boja koji ona ima kao fizikalna pojava, ali i njene psihološke i simbolične komponente koje utječu na prijenos i uvjerljivost reklamne poruke u odnosu na krajnjeg potrošača kojem je poruka namijenjena. Istraženi su različiti aspekti boja obzirom na njihovo povijesno i kulturološko značenje za pojedina tržišta. Za svaku pojedinu boju istražena je njena uloga u promidžbi pojedinih prehrambenih proizvoda naglašavajući njeno primarno značenje i utjecaj kojeg ima na potrošača te je također pojašnjen utjecaj boja na pojedine ciljane skupine potrošača. U sklopu istraživačkog dijela rada izvršena je analiza hrvatskog tržišta u smislu korištenja boja u reklamnim porukama pojedinih domaćih proizvođača i brendova prisutnih na hrvatskom tržištu. Također su potvrđene hipoteze postavljene u uvodnom dijelu diplomskog rada.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Mikota, Miroslav |
Thesis Committee: | Žiljak Stanimirović, Ivana and Mikota, Miroslav and Mrvac, Nikola |
Defence date: | 26 September 2017 |
Abstract in english: | An important factor of advertising photography in the promotion of food products is the color of the used photograph. Color is used as a part of the advertising message with the goal of inducing an atmosphere and emotions, within a targeted population of potential buyers, who are induced according to the message the manufacturer want's to deliver. This paper inquiries about the effect a color has as a physical phenomenon, as well as its psychological and symbolic components that influence the transfer and persuasiveness of an advertisement in a context with the end consumer to who the message is being attend to. Different aspects of color, due to its historical and cultural meaning, are explored. The role of each individual color in the marketing of food products is explored within its impact on the consumer and its impact on the target audience. An analysis of the use of color in the Croatian market, within the advertising messages of domestic manufactures and brands, has been done. The hypothesis, mentioned in the introduction to the paper, have all been confirmed. |
Uncontrolled Keywords: | boja, prehrambeni proizvodi, marketing, fotografija |
Keywords in english: | color, food products, marketing, photography |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 84 |
Callnumber: | MIK 2017 ČIK |
Inventory number: | DB658 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 29 Jan 2018 09:26 |
Last Modified: | 29 Jan 2018 09:26 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2788 |
Actions (login required)
View Item |