Moharić, Matija (2018) Fotomanipulacija kao alat medijskih kampanja. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mikota, Miroslav].
|
PDF
DB751_Moharić_Matija.pdf Download (8MB) | Preview |
Abstract
Fotomanipulacija se može definirati kao tehnika promjene izgleda orginalnih fotografija, a također i kao oblik umjetnosti koji zahtjeva kreativnost autora. Obuhvaća dvije osnovne vrste, tehničku i kreativnu fotomanipulaciju. Tehnička fotomanipulacija podrazumijeva jednostavnije izmjene izgleda, a kreativna može obuhvaćati značajniju vizualnu promjenu fotografije dobivenu kombiniranjem više fotografija gdje se u konačnici dobivaju nove atrktivnije fotografije iskrivljene stvarnosti. Takve fotografije imaju intenzivniji utjecaj na emocije konzumenta pri čemu izazivaju anksioznost, strah, paniku, zabrinutost ili suprotno, ushićenost, oduševljenje i sreću, zbog čega djeluju kao dobar motivator za promjenu stavova, namjera i općenito ljudskog ponašanja. Iz tog se razloga tehnika fotomanipulacije nerijetko koristi za obradu fotografija koje se koriste u različitm medijskim kampanjama. Smatra se kako upravo medijske kampanje imaju neizvravan utjecaj na podizanje svijesti i formiranje percepcije o važnim socijalnim pitanja u društvu. Njihovo djelovanje je usmjereno ili na promjenu socijalne politike ili pak na promicanje višestupanjske promjene ponašanja konzumenta. U kontekstu toga, najvažniji element je sadržaj poruke kapanje i način na koji se ona prenosi u društvo.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Mikota, Miroslav |
Thesis Committee: | Matijević, Mile and Mikota, Miroslav and Mrvac, Nikola |
Defence date: | 24 September 2018 |
Abstract in english: | Fotomanipulation can be defined as the technique of changing the look of original photos, as well as a form of art that requires authors creativity. It includes two basic types, technical and creative photomanipulation. Technical photomanipulation involves simple changes in overall look of the photography, while creative can include significant visual changes by combining multiple images which result in more atractive photography with distorted reality. Such photos have more intense influence on the emotions of the consumer, causing anxiety, fear, panic, worry or on the contrary, enthusiasm and happiness, and therefore act as a good motivator for change of attitudes, intentions, and generally human behavior. For this reason photomanipulation is often used as a tool in various media campaigns. It is considered that media campaigns have an inevitable impact on raising awareness and forming perceptions of important social issues in society. Their action is directed either to change social policy or to induce multi-stage change in consumer behavior. In this context, the most important element of the photomanipulation is the content of the message and the way it is transferd to society. |
Uncontrolled Keywords: | Fotomanipulacija, medijska kampanja, Photoshop |
Keywords in english: | Fotomanipulation, media campaign, Photoshop |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 27 |
Callnumber: | MIK 2018 MOH |
Inventory number: | DB751 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Jan 2019 08:00 |
Last Modified: | 15 Jan 2019 08:00 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2960 |
Actions (login required)
View Item |