Novi pristupi scenografiji uporabom 3D projekcijskog mapiranja

Gudelj, Ivona (2020) Novi pristupi scenografiji uporabom 3D projekcijskog mapiranja. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Modrić, Damir].

[img]
Preview
PDF
DB891_Gudelj_Ivona.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

3D projekcijsko mapiranje se, kao novija umjetnička forma, oslanja na razvoj novih tehnologija koje omogućavaju projiciranje na gotovo svakoj površini, predmetu pa i čovjeku. Cilj je statične površine pretvoriti u interaktivne i projiciranjem složenih oblika, animacija i glazbe postići efekt koji će utjecati na percepciju i doživljaj gledatelja. Cilj samog rada je prikazati razvoj i primjenu te nove pristupe 3D projekcijskog mapiranja u scenografskom oblikovanju. Analizirane su moderne tehnike projiciranja poput kombiniranja projekcija s različitim senzorima, te što je sve potrebno za realizaciju takvog projekta. Analizirane su i razne tehnike izvedbe projekcija na sceni, kao i scenografski objekti poput različitih projekcijskih platana. Također, obrađeni su programi za projiciranje i obradu slika i animacija kao i različite tehnike projiciranja. U autorskom primjeru, izvedena je demonstracija uporabe Microsoft Kinect senzora pri izvedbi interaktivne projekcije u scenografske svrhe te je prikazan sam proces planiranja, kao i problemi prilikom izvedbe same projekcije. Također, proučen je i proces detekcije senzora i koji efekt uporaba senzora za interakciju ima na sam proces prilagodbe projekcije scenografiji i uspješnost iste.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Modrić, Damir
Thesis Committee: Budimir, Ivan and Modrić, Damir and Petric Maretić, Katja
Defence date: 22 September 2020
Abstract in english: 3D projection mapping is the art of projecting onto various surfaces, objects or even humans. The goal is to affect the viewers' perception by projecting complex shapes and animations along with music. The practical part of the thesis includes the application of projection mapping in scenography. The design process is presented; from initial planning, how to use the required equipment to the final interactive projection, with the usage of Microsoft Kinect sensor. Furthermore, the process of the sensor detection is analyzed, as well as what kind of effect sensor has on the whole interaction, as well as on the whole process of adjusting the projection to the scenography.
Uncontrolled Keywords: 3D projekcijsko mapiranje, interaktivnost, scenografija, Kinect senzor
Keywords in english: 3D projection mapping, interactivity, scenography, Kinect sensor
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 53
Callnumber: MOD 2020 GUD
Inventory number: DB891
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 16 Dec 2020 10:33
Last Modified: 16 Dec 2020 10:33
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3276

Actions (login required)

View Item View Item