Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji

Marić, Anamarija (2021) Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Bratić, Diana].

[img]
Preview
PDF
Z1111_Marić_Anamarija.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Proučavanje načina na koji pojedinačni kupci, grupe ili organizacije biraju, kupuju, koriste i raspolažu idejama, robama i uslugama kako bi udovoljili njihovim potrebama i željama poznato je kao ponašanje potrošača ili navike kupaca. To je dio ekonomskih i gospodarskih disciplina koji se odnosi na potrošačeve postupke na tržištu i motivaciju iza njegovih radnji i ponašanja. Trgovci se nadaju da će boljim znanjem o tome zašto ljudi kupuju određene proizvode i usluge moći bolje upravljati kupcima, odnosno usmjeriti ih prema njihovim ciljanim željama. Na navike kupaca mogu utjecati društveni i osobni čimbenici, kao i psihološki procesi. Vizualne informacije o pakiranju privlače pozornost potrošača i stvaraju očekivanja za sadržaj drugih elemenata prezentiranih na pakiranju proizvoda. Ambalaža je jedan od vizualnih elemenata koji ima ogroman utjecaj na kupce. Cilj ovog istraživanja bio je opisati utjecaj ambalaže na odluku o kupnji. U tu svrhu provedeno je istraživanje na 35 ispitanika u obliku anketnog upitnika. Kvaliteta proizvoda je čimbenik koji najviše utječe na odabir proizvoda prilikom kupnje, a proizvođači prvo uočavaju slikovne elemente proizvoda. Osim toga, vizualni element koji se prvo uočava je boja ambalaže. Vrsta ambalaže koja se prvo uočava i koja najviše utječe na odabir proizvoda prilikom kupnje je papirna ambalaža. Kada se promatra fizički element ambalaže, onda kupci najviše biraju čvrstu ambalažu proizvoda. Potrebno je provesti veća multicentrična istraživanja kako bi se donijeli općeniti zaključci na temu elemenata ambalaže i odluke o kupnji, koji imaju snažnije znanstveno uporište.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Bratić, Diana
Thesis Committee: Rudolf, Maja and Bratić, Diana and Stanić Loknar, Nikolina
Defence date: 15 September 2021
Uncontrolled Keywords: ambalaža, marketing, odluka o kupnji, ponašanje potrošača
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 60
Callnumber: BRA 2021 MAR
Inventory number: Z1111
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 10 Mar 2023 13:02
Last Modified: 10 Mar 2023 13:02
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3390

Actions (login required)

View Item View Item