Virtualna stvarnost (VR), proširena stvarnost (AR) i mješovita stvarnost (MR)

Piljagić, Marko (2021) Virtualna stvarnost (VR), proširena stvarnost (AR) i mješovita stvarnost (MR). Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mandić, Lidija].

[img]
Preview
PDF
Z1140_Piljagić_Marko.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Virtualna stvarnost (VR) obećavajuća je tehnologija koja se čini da će nam promijeniti živote za razliku od bilo koje druge. Umjetno stimulirajući naša osjetila, naša tijela postaju prevarena i pritom moraju prihvatiti drugu verziju stvarnosti. VR je poput budnog sanjarenja koji bi nas mogao odvesti dvjesto pedeset milijuna godina unazad i omogućiti nam šetnju s dinosaurima u vrijeme Mezozoika ili nas odvesti na drugi kraj svemira kako bi iz prve ruke svjedočili gašenju starih zvijezda ili rađanju novih galaksija. Od slika preko filmova do video igara VR se sve više počinje implementirati u našu svakodnevicu. Ona bi nam čak i mogla omogućiti druženje s ljudima unutar novih svjetova, koji bi mogli biti stvarni ili umjetni. Uzbuđenje često daleko premašuje isporučena VR iskustava koja mu odgovaraju, posebno za ljude bez pristupa skupoj laboratorijskoj opremi, stoga se može reći da omjer očekivanog i ispunjenog više ide u korist očekivanjima, nego ispunjenju svoje zadaće. Najnovije tehnološke komponente, koje uglavnom proizlaze iz industrije pametnih telefona, omogućile su prijenosnu cijenu visoke rezolucije te niske cijene VR naočala (headset-a), za pružanje uvjerljivih VR iskustava. Od 2014. godine nadalje mobiliziraju se vodeće tehnološke tvrtke da ulože milijarde dolara u rast i napredak dotadašnjih VR-a koji uključuju umjetnost, komunikaciju, zabavu i poboljšani rad u područjima produktivnosti i društvenoj interakciji. U isto vrijeme nova generacija tehnologa ulazi na teren sa svježim idejama. Zajednice proizvođača kao što su raznoliki brendovi u automobilskoj industriji, zajedno sa studentima diljem svijeta, uzbuđeno slijede ovaj brzi napredak u VR svijetu i počinju ga oblikovati pokretanjem novih tvrtki, radu na poboljšanju tehnologije i stvaranju novih vrsta iskustava za potrebe različitih želja. Cijeli ekosustav raste stalnim tempom, dok ih određene skupine koriste u svrhu obuke, one u industriji brzo se šire. Najveća potreba za inovacijama je u posebno dizajniranim vizualnim prikazima za VR. Uz virtualnu stvarnost prisutne su i druge tehnologije, poput proširene stvarnosti (AR) i mješovite stvarnost (MR). U ovom završnom radu bit će raščlanjene upravo te razlike između tri vrste stvarnosti.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Mandić, Lidija
Thesis Committee: Strgar Kurečić, Maja and Mandić, Lidija and Pibernik, Jesenka
Defence date: 16 September 2021
Uncontrolled Keywords: virtualna stvarnost, proširena stvarnost, mješovita stvarnost, tehnologija
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 28
Callnumber: MAN 2021 PILj
Inventory number: Z1140
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Mar 2023 09:25
Last Modified: 15 Mar 2023 09:25
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3419

Actions (login required)

View Item View Item