Ergović, Klara (2021) Razvoj brenda "Shika". Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Strgar Kurečić, Maja].
|
PDF
DB965_Ergović_Klara.pdf Download (11MB) | Preview |
Abstract
U ovom diplomskom radu prati se razvoj autorskog brenda „Shika“ kroz sedam mjeseci. U radu će biti opisane sve faze bitne za kvalitetan razvoj brenda, od kreiranja vizualnog identiteta, odnosno brendinga, pa sve do elemenata marketinga i promocije. U teorijskom dijelu govorit će se o brendingu i marketingu općenito, uz navođenje svih njihovih bitnih elemenata te razlike jednoga i drugoga. Svaki navod bit će potkrijepljen primjerom kako bi se što bolje razumio svaki element zasebno. S obzirom da je za provođenje svih elemenata potreban puno duži period od sedam mjeseci ili više uključenih osoba u sam proces, u eksperimentalnom dijelu će se opisivati samo neki od elemenata koji su navedeni u teorijskom dijelu rada. U eksperimentalnom dijelu opisat će se svaki korak kojim sam se osobno bavila, od „izbacivanja“ brenda na tržište pa sve do zadnje objavljene kolekcije. Na početku će biti navedeni elementi vizualnog identiteta koje sam kreirala (logo, tipografija, boje, slogan i pakiranje), zatim će biti opisan proces izrade printa te tehnologija kojom se koristim. Nakon toga bit će prikazane neke od fotografija iz sve tri kolekcije, na kojima će se moći vidjeti dizajn svakog artikla koji je izašao. Na samome kraju govorit će se o elementima marketinga koji su provedeni na društvenim mrežama. Opisat će se suradnja s tri „influenserice“ te kako funkcioniraju plaćena sponzorstva na dvije društvene mreže i njihova usporedba. Nakon toga dolazi istraživanje osobnog iskustva korisnika, gdje će biti anketiran određeni broj ljudi koji imaju neki od Shika artikala.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Strgar Kurečić, Maja |
Thesis Committee: | Mandić, Lidija and Strgar Kurečić, Maja and Pibernik, Jesenka |
Defence date: | 30 September 2021 |
Abstract in english: | This diploma thesis follows development of author's brand „Shika“ over seven months. Thesis will describe all the phases important for quality development of the brand, from the creation of visual identity, that is branding, all the way to the elements of marketing and promotion. The theoretical part of thesis will talk about branding and marketing in general, listing all their essential elements and the differences between them. Each element will be supported by an example for better understanding of each element separately. Considering that the implementation of all elements requires much longer period than seven months or more involved people in the process, in the experimental part only some of the elements will be described which where listed in the theoretical part. In the experimental part will be described every step I personally took, from launching the brand out all the way to the last published collection. At the beginning, the elements of visual identity I created (logo, typography, colors, slogan and packaging) will be listed, then the process of printing and technology I use. After that, some of the photos from all three collections will be showed, in which you will be able to see design of each article that came out. In the end we will talk about elements of marketing that have been implemented in social media. The cooperation with three influencers will be described, how paid sponsorship in two social networks work and their comparison. This is followed by survey of the user's personal experience, where a number of people who have some of Shika items will be surveyed. |
Uncontrolled Keywords: | brend, dizajn, modna fotografija, marketing, brending, moda, društvene mreže |
Keywords in english: | brand, design, fashion photography, marketing, branding, social media |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 92 |
Callnumber: | STR 2021 ERG |
Inventory number: | DB965 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 23 Mar 2023 09:35 |
Last Modified: | 23 Mar 2023 09:35 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3429 |
Actions (login required)
View Item |