Vizualni identitet ambalaže prehrambenih proizvoda

Ristić, Tea (2022) Vizualni identitet ambalaže prehrambenih proizvoda. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Bratić, Diana].

[thumbnail of Z1237_Ristić_Tea.pdf] PDF
Z1237_Ristić_Tea.pdf

Download (1MB)

Abstract

U ovom radu obrađeni su vizualni elementi ambalaže prehrambenih proizvoda i njihov utjecaj na prodaju proizvoda odnosno na odluke potrošača o kupovini. Opisana je uloga ambalaže i njezine osnovne funkcionalne i estetske karakteristike. Ambalaža prehrambenih proizvoda mora zaštititi proizvod od vanjskih utjecaja, osigurati jednostavno rukovanje, transport i odlaganje, ali i promovirati proizvod i privući pozornost potrošača. Izgled i materijali od kojih se izrađuje podložni su stalnim promjenama i inovacijama da bi bili u skladu sa životnim navikama i potrebama suvremenog čovjeka. Potrošači sve više obraćaju pozornost na porijeklo i sastav proizvoda pa na ambalaži moraju biti jasno istaknute sve potrebne informacije o proizvodu. Užurbani tempo života, kao i promjene koje je donijela pandemija Corona virusa, povećali su on-line prodaju prehrambenih proizvoda. To zahtijeva prilagodbu ambalaže novim uvjetima reklamiranja i prodaje, ali i transporta prehrambenih proizvoda. Izrađuju se manja, individualna pakiranja koja su jednostavnija za transport i uporabu. U isto vrijeme ambalaža prehrambenih proizvoda se svojim dizajnom mora nametnuti potrošačima, istaknuti u moru sličnih proizvoda i osigurati novim brendovima i proizvodima uspješno pozicioniranje na tržištu, a već etabliranim brendovima osigurati vjernost potrošača. Dizajn mora biti upečatljiv, prepoznatljiv i podložan nadogradnji i promjenama. Ne smije se zanemariti ni vrlo važan aspekt zaštite okoliša pa se za izradu ambalaže sve više koriste ekološki prihvatljivi materijali. Uspješnom kombinacijom vizualnih elemenata utječe se na svijest potrošača, a istovremeno se poštuju njihovi zahtjevi i potrebe.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Bratić, Diana
Thesis Committee: Bates, Irena and Bratić, Diana and Pasanec Preprotić, Suzana
Defence date: 22 September 2022
Uncontrolled Keywords: ambalaža, funkcija, dizajn, vizualni elementi, pozornost, isticanje
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 46
Callnumber: BRA 2022 RIS
Inventory number: Z1237
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 22 Nov 2023 08:56
Last Modified: 22 Nov 2023 08:56
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3531

Actions (login required)

View Item View Item