Ristić, Tea (2022) Vizualni identitet ambalaže prehrambenih proizvoda. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Bratić, Diana].
PDF
Z1237_Ristić_Tea.pdf Download (1MB) |
Abstract
U ovom radu obrađeni su vizualni elementi ambalaže prehrambenih proizvoda i njihov utjecaj na prodaju proizvoda odnosno na odluke potrošača o kupovini. Opisana je uloga ambalaže i njezine osnovne funkcionalne i estetske karakteristike. Ambalaža prehrambenih proizvoda mora zaštititi proizvod od vanjskih utjecaja, osigurati jednostavno rukovanje, transport i odlaganje, ali i promovirati proizvod i privući pozornost potrošača. Izgled i materijali od kojih se izrađuje podložni su stalnim promjenama i inovacijama da bi bili u skladu sa životnim navikama i potrebama suvremenog čovjeka. Potrošači sve više obraćaju pozornost na porijeklo i sastav proizvoda pa na ambalaži moraju biti jasno istaknute sve potrebne informacije o proizvodu. Užurbani tempo života, kao i promjene koje je donijela pandemija Corona virusa, povećali su on-line prodaju prehrambenih proizvoda. To zahtijeva prilagodbu ambalaže novim uvjetima reklamiranja i prodaje, ali i transporta prehrambenih proizvoda. Izrađuju se manja, individualna pakiranja koja su jednostavnija za transport i uporabu. U isto vrijeme ambalaža prehrambenih proizvoda se svojim dizajnom mora nametnuti potrošačima, istaknuti u moru sličnih proizvoda i osigurati novim brendovima i proizvodima uspješno pozicioniranje na tržištu, a već etabliranim brendovima osigurati vjernost potrošača. Dizajn mora biti upečatljiv, prepoznatljiv i podložan nadogradnji i promjenama. Ne smije se zanemariti ni vrlo važan aspekt zaštite okoliša pa se za izradu ambalaže sve više koriste ekološki prihvatljivi materijali. Uspješnom kombinacijom vizualnih elemenata utječe se na svijest potrošača, a istovremeno se poštuju njihovi zahtjevi i potrebe.
Item Type: | Baccalaureus work - Undergraduate programme |
---|---|
Mentor name: | Bratić, Diana |
Thesis Committee: | Bates, Irena and Bratić, Diana and Pasanec Preprotić, Suzana |
Defence date: | 22 September 2022 |
Uncontrolled Keywords: | ambalaža, funkcija, dizajn, vizualni elementi, pozornost, isticanje |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 46 |
Callnumber: | BRA 2022 RIS |
Inventory number: | Z1237 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 22 Nov 2023 08:56 |
Last Modified: | 22 Nov 2023 08:56 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3531 |
Actions (login required)
View Item |