Utjecaj zelenog marketinga na razvoj ekološki prihvatljive ambalaže

Tolja, Marijeta (2022) Utjecaj zelenog marketinga na razvoj ekološki prihvatljive ambalaže. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Bratić, Diana].

[thumbnail of Z1240_Tolja_Marijeta.pdf] PDF
Z1240_Tolja_Marijeta.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Od sedamdesetih godina 20. stoljeća, pojam zelenog marketinga sve više ulazi u fokus svih marketinških istraživanja (zeleni marketinški miks). Naročito je to očito u vremenu sve veće osviještenosti za očuvanjem prirode, prirodnih resursa, težnje za obnovljivim izvorima energije, ali i za recikliranjem onih proizvoda koje je moguće koristiti više puta. Ambalaža je jedan od najkorištenijih primjera ekološke osviještenosti ili neosviještenosti pojedinca u svijetu. Rabiti u pakiranju ekološki štetnu plastiku ili preporučljiv biorazgradiv materijal, odluka je kako na proizvođačima, tako i na potrošačima. Što više potrošači budu koristili i birali ekološki prihvatljive materijale (ambalaže), makar cijene takvih proizvoda bivale nešto više, to će prije sami proizvođači prestati s korištenjem štetne ambalaže koja ima dalekosežne posljedice na Zemlju i zdravlje cijelog stanovništva. U eksperimentalnom smo dijelu rada iznijeli rezultate empirijskog istraživanja na 70 ispitanika (11 pitanja). Provedenim se istraživanjem utvrdilo da većina ispitanika još nije upoznata s pojmom zelenog marketinga i zelenog potrošača, ali i da dobar dio ispitanika još uvijek ne percipira ekološku prihvatljivost ambalaže kao nužnost i potrebu, a ne slobodu izbora. Na manji dio ispitanika zelene marketinške kampanje imaju utjecaja, no trend je ipak uzlazan.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Bratić, Diana
Thesis Committee: Bates, Irena and Bratić, Diana and Pasanec Preprotić, Suzana
Defence date: 22 September 2022
Uncontrolled Keywords: zeleni marketing, ambalaža, ponašanje potrošača, ekološke oznake
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 45
Callnumber: BRA 2022 TOLJ
Inventory number: Z1240
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 22 Nov 2023 09:39
Last Modified: 22 Nov 2023 09:39
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3534

Actions (login required)

View Item View Item