Vusić, Damir (2012) Efekt neonskoga proširivanja boje u procesu grafičke reprodukcije. Dissertation (PhD) thesis. Grafički fakultet. [Mentor: Mrvac, Nikola].
|
PDF
Doktorski rad Vusić Damir.pdf Download (7MB) | Preview |
Abstract
Suvremeni sustavi vizualnih komunikacija na kojima se temelje i reprodukcijski procesi grafičke tehnologije permanentno se unaprijeđuju novim spoznajama vezanima uz rezultate istraživanja pojedinih vizualnih efekata. U okviru ovog doktorskog rada provedeno je istraživanje utjecaja različitih ciljanih parametara unutar procesa grafičke reprodukcije na intenzitet i pojavnost efekta neonskog proširivanja boje. Istraženo je djelovanje različitih medija (dvije tiskovne podloge i zaslon računala) u sklopu „cross-media“ reprodukcijskog sustava izrade grafičkih proizvoda, te uloga odabira boje umetnutog segmenta i pozadine primarnog stimulusa (različite kombinacije primarnih boja aditivne i suptraktivne sinteze) kao elementa dizajnerskih rješenja. Navedeni parametri procjenjivani su u različitim ambijentalnim uvjetima promatranja odnosno pod tri standardna CIE izvora svjetla. Efekt neonskog proširivanja boje manifestira se u pomaku pojavnosti boje stvaranjem prividnog proširenja boje primarnog stimulusa na pozadini grafičkih reprodukcija, u području rešetke veličine primarnog stimulusa, ali i u samom procesu oblikovanja predložaka u sklopu izrade dizajnerskih rješenja. Istraživanje efekta je provedeno na testnim uzorcima čiju osnovu predstavlja tzv. Ehrensteinov model - specifična geometrijska struktura koju čini ortogonalni sustav rešetkasto postavljenih linija oblikovanih preklapanjem različitih kombinacija boja primarnog stimulusa. Intenzitet efekta prikazan je izračunatim kolorimetrijskim razlikama boja E94 koje predstavljaju odstupanje manifestirane boje u efektu neonskog proširivanja boje u odnosu na boju medija reprodukcije. Pomak pojavnosti boje u efektu neonskog proširivanja boje opisan je kroz izračun promjene percepcijskih atributa boje - promjene svjetline L* , promjene kromatičnosti * ab C i promjene u tonu boje * ab H . Statistička analiza rezultata istraživanja provedena je primjenom odgovarajućih neparametarskih testova. Na osnovi dobivenih rezultata istraživanja dane su smjernice budućih istraživanja te uvjeti primjene istraživanih utjecajnih parametara vezani uz oblikovanje i otiskivanje grafičkih proizvoda u okolnostima potencijalne manifestacije efekta neonskog proširivanja.
Item Type: | Dissertation (PhD) thesis |
---|---|
Mentor name: | Mrvac, Nikola |
Thesis Committee: | Modrić, Damir and Mrvac, Nikola and Parac-Osterman, Đurđica and Bolanča, Stanislav and Milković, Marin |
Defence date: | 22 March 2012 |
Abstract in english: | Modern systems of visual communications, on which reproduction processes of graphic technology are also based on, are permanently improved with new findings in conjuction with the research of certain visual effects. As a part of this thesis, the influence of various parameters within the target process of graphic reproduction on the intensity and appearance of the neon colour spreading effect was investigated. The influence of different media (two printing substrates, and a computer screen) in the “cross-media” reproduction system of the graphic products production was examened, as well as the role of the inserted segment color choice and background of the primary stimulus (different combinations of primary colors additive and subtractive synthesis) as an element of design solutions. These parameters were evaluated in a variety of ambient conditions and under the observation of three CIE standard light sources and illuminants. Neon colour spreading effect manifests itself in the shift of colour appearance by creating apparent colour spreading of the primary stimulus in the background of graphic reproductions, in the lattice as large as the primary stimulus, but also in the process of pattern shaping while providing design solutions. The study of effect was conducted on the test samples, based on Ehrenstein figure, i. e. specific geometric structure consisting of sets of orthogonal lines formed by combining various color combinations of the primary stimuli. The intensity of the effect is calculated using the color difference variable E94 , which represents the deviation in manifestation of neon colour spreading effect in relation to the color of the reproduction media. The shift in color appearance of the neon colour spreading effect is described through the calculation of changes in perceptual attributes of color, i. e. the lightness difference L* , the chroma difference * ab C and the hue difference * ab H . Statistical analysis of results was conducted by using appropriate nonparametric tests. Based on the obtained results, the guidelines for the future work are given, mainly about how to apply examined influential parameters in processes of designing and printing graphic products, having in mind potential manifestation of the neon colour spreading effect. |
Uncontrolled Keywords: | neonsko proširivanje boje, intenzitet, pojavnost boje, grafička reprodukcija |
Keywords in english: | Neon colour spreading, intensity, color appearance, graphic reproduction |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 164 |
Callnumber: | 043 vus d |
Inventory number: | 9106 |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Nov 2013 21:47 |
Last Modified: | 30 Apr 2014 08:41 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1449 |
Actions (login required)
View Item |