Klarić, Nina (2013) Produljena ekspozicija. Diploma work - Pre-Bologna programme. Grafički fakutet. [Mentor: Mikota, Miroslav].
PDF
D1064_Klaric _Nina.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
Kaţe se da da fotografija biljeţi trenutak, a koliko će taj trenutak trajati ovisi o ekspoziciji. Duga vremena eksponiranja omogućuju nam da trenutak 'zamrznemo', dobijemo objekt u pokretu oštro ocrtan i izrezan iz djelića vremena. S druge strane, ostavljanje zatvarača otvorenim duţe vrijeme, na filmu moţe ostaviti trag prolaska kroz prostor i vrijeme. Istraţivanje teoretskog dijela ujedno je i stvaranje pregleda korištenja produljene ekspozicije u fotografiji, a prati ga eksperimentalno promatranje korelacije brzine objekta, količine svjetla i vremena osvjetljavanja. Cilj istraţivanja je dovesti u odnos vremena ekspozicije i promjene dobivenog rezultata kroz više tipova i primjera fotografija, te pokazati mnogostruke primjenjivosti različitih tehnika koje se koriste pri ovom tipu fotografije. Provjeravaju se hipoteze odnosa duljine ekspozicije kao uzroka i količine zamućenja kao posljedice. Ekspozicija je količina svjetlosti propuštena na film tj. senzor. Ona predstavlja odnos otvora objektiva i vremena eksponiranja, i, uz osjetljivost filma (odnosno senzora), čini osnovni alat na samom aparatu kojim odreĎujemo izgled naše fotografije. Duga ekspozicija dočarava četvrtu dimenziju u fotografiji – vrijeme. Tu pojavu iskorištavaju svi fotografi, u većoj ili manjoj mjeri. Iz nje su se razvili neki čitavi pravci u fotografiji, kao astrofotografija ili slikanje svjetlom, a posebno često se koristi za fotografiranje svjetala noću, za dodavanje dinamike fotografijama pejzaţa, vodenih tokova, naglašavanje pokreta objektima u kretanju, umjetničkoj fotografiji.. Iako najčešće karakteristična za noć, produljena ekspozicija moguća je i danju, uz upotrebu adekvatnih filtera. Pregled korištenja tehnike kod poznatih fotografa u danom kontekstu, te ponavljanje postavki i uvjeta snimanja, te re-kreacija samog efekta, dati će uvid u mogučnosti, primjenu i problematiku korištenja produljene ekspozicije kroz više tipova fotografije. Analiziranjem brojnih primjera fotografija iz knjiga, publikacija i internet portfolia, definirat će se postavke za raznolike mogućnosti produljene ekspozicije, dio kojih će biti ponovno reproduciran.
Item Type: | Diploma work - Pre-Bologna programme |
---|---|
Mentor name: | Mikota, Miroslav |
Defence date: | 28 October 2013 |
Abstract in english: | It is said that photography captures a moment, and how long this moment will last depends on exposure. High shutter speeds enable us to freeze a moment, capture the object in motion which is sharply cut out of the piece of time. On the other hand, leaving the shutter opened for a long time, one is able to capture a trail that moves through space and time. Exploration of the theoretical side is also a review on different usages of exposure in photography and is followed by experimental analysis of the correlation between subject in motion, amount of light hitting the sensor or film, and the duration of passing light. The goal of this exploration is to bring in relation the time of exposure and the variable results following different types and usages of photography, and to show many variable techniques which are used when dealing with manipulation of exposure by exploring different relations between the time of exposure as a source and amount of blur that is gotten as an effect. Exposure is the amount of light that is let through the lens on a digital sensor or analog film. It represents the relation between apperature and shutter speed and together with ISO ( how sensible to light the sensor is ) makes up a standard tool that is used in photography with which we determine the look and the feel of our photograph. Long exposure represents the fourth dimension which is time. This phenomenon is used by almost all of photographers in a more or less frequent manner. From this many different directions in photography emerged, like astrophotography or painting with light, but especially it is used to capture light sources when it is dark or to highten the dynamics of a landscape photograph, waterfalls, different subject movements, and other art photography. Even though it is most characteristical to be used at night, prolonged exposure is also usable during the day, when used with special natural density filters. The review of different techniques used by famous photographers in given context, and it's reproduction in praxis, will give us insight into the usage and different possibilities of prolonged exposure through many different types of photography. |
Uncontrolled Keywords: | produljena ekspozicija, ekspozicija, zamućenje, noćna fotografija, slikanje svjetlom |
Keywords in english: | long exposure, exposure, blur, night photography, light painting |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakutet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 45 |
Callnumber: | mik 2013 kla |
Inventory number: | D1064 |
Depositing User: | Dora Budić |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 18 Apr 2014 07:54 |
Last Modified: | 18 Apr 2014 07:54 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1671 |
Actions (login required)
View Item |