Korolj, Petra (2014) Portretna fotografija kao sredstvo vizualne komunikacije. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mikota, Miroslav].
PDF
DB341_Korolj_Petra.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Fotografija kao medij iziskuje potrebu za komunikacijom te nam je svima znana čovjekova potreba za promatranjem i gledanjem. Sama interakcija između fotografije i gledatelja stvara određenu psihološku komponentu koja je najkompleksniji dio fotografije. Uspješnom fotografijom naziva se ona koja uspijeva na svojstven način komunicirati sa gledateljem i izazvati potreban emocionalni efekt. Oglasi u današnjim medijima obično pokušavaju doprijeti do potrošača preko osjetilnih senzora koristeći emocionalnu kreativnu strategiju. U ovom radu težište je portretna fotografija koja je u svojoj suštini vrlo širok pojam no najčešće se karakterizira kao fotografija čovjeka. Teorijski dio ovoga rada prvenstveno je osvrnut na povijest portretne fotografije, razvitak iste u odnosu na današnje moderno doba te su definirani tehnički elementi koji moraju biti zadovoljeni kako bi se ona smatrala uspješnom. Sukladno tome definirani su aspekti vizualne komunikacije koja je vrlo važna prilikom stvaranja portretne fotografije koja kao cilj ima pobuditi u čovjeku svojevrsne emocije. Praktični dio ovoga rada usmjeren je na fotografiranje serije portreta raznih osoba u različitim tehničkim uvjetima snimanja. Kao sredstvo istraživanja sprovedena je anketa pomoću koje se pokušalo doći do odgovora kako pojedine portretne fotografije djeluju na gledatelje odnosno kakav je njihov emotivni doživljaj istih.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Mikota, Miroslav |
Defence date: | 22 September 2014 |
Abstract in english: | Fotografija kao medij iziskuje potrebu za komunikacijom te nam je svima znana čovjekova potreba za promatranjem i gledanjem. Sama interakcija između fotografije i gledatelja stvara određenu psihološku komponentu koja je najkompleksniji dio fotografije. Uspješnom fotografijom naziva se ona koja uspijeva na svojstven način komunicirati sa gledateljem i izazvati potreban emocionalni efekt. Oglasi u današnjim medijima obično pokušavaju doprijeti do potrošača preko osjetilnih senzora koristeći emocionalnu kreativnu strategiju. U ovom radu težište je portretna fotografija koja je u svojoj suštini vrlo širok pojam no najčešće se karakterizira kao fotografija čovjeka. Teorijski dio ovoga rada prvenstveno je osvrnut na povijest portretne fotografije, razvitak iste u odnosu na današnje moderno doba te su definirani tehnički elementi koji moraju biti zadovoljeni kako bi se ona smatrala uspješnom. Sukladno tome definirani su aspekti vizualne komunikacije koja je vrlo važna prilikom stvaranja portretne fotografije koja kao cilj ima pobuditi u čovjeku svojevrsne emocije. Praktični dio ovoga rada usmjeren je na fotografiranje serije portreta raznih osoba u različitim tehničkim uvjetima snimanja. Kao sredstvo istraživanja sprovedena je anketa pomoću koje se pokušalo doći do odgovora kako pojedine portretne fotografije djeluju na gledatelje odnosno kakav je njihov emotivni doživljaj istih. |
Uncontrolled Keywords: | portretna fotografija, vizualna komunikacija, emocija, vizualna procjena, subjektivni doživljaj |
Keywords in english: | portrait photography, visual communication, emotion, visual assessment, the subjective experience |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 77 |
Callnumber: | mik 2014 kor |
Inventory number: | DB341 |
Depositing User: | Antonia Grgurović |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 24 Sep 2014 13:39 |
Last Modified: | 24 Sep 2014 13:39 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2146 |
Actions (login required)
View Item |