Portretna fotografija kao sredstvo vizualne komunikacije

Korolj, Petra (2014) Portretna fotografija kao sredstvo vizualne komunikacije. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mikota, Miroslav].

[img] PDF
DB341_Korolj_Petra.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

Fotografija kao medij iziskuje potrebu za komunikacijom te nam je svima znana čovjekova potreba za promatranjem i gledanjem. Sama interakcija između fotografije i gledatelja stvara određenu psihološku komponentu koja je najkompleksniji dio fotografije. Uspješnom fotografijom naziva se ona koja uspijeva na svojstven način komunicirati sa gledateljem i izazvati potreban emocionalni efekt. Oglasi u današnjim medijima obično pokušavaju doprijeti do potrošača preko osjetilnih senzora koristeći emocionalnu kreativnu strategiju. U ovom radu težište je portretna fotografija koja je u svojoj suštini vrlo širok pojam no najčešće se karakterizira kao fotografija čovjeka. Teorijski dio ovoga rada prvenstveno je osvrnut na povijest portretne fotografije, razvitak iste u odnosu na današnje moderno doba te su definirani tehnički elementi koji moraju biti zadovoljeni kako bi se ona smatrala uspješnom. Sukladno tome definirani su aspekti vizualne komunikacije koja je vrlo važna prilikom stvaranja portretne fotografije koja kao cilj ima pobuditi u čovjeku svojevrsne emocije. Praktični dio ovoga rada usmjeren je na fotografiranje serije portreta raznih osoba u različitim tehničkim uvjetima snimanja. Kao sredstvo istraživanja sprovedena je anketa pomoću koje se pokušalo doći do odgovora kako pojedine portretne fotografije djeluju na gledatelje odnosno kakav je njihov emotivni doživljaj istih.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Mikota, Miroslav
Defence date: 22 September 2014
Abstract in english: Fotografija kao medij iziskuje potrebu za komunikacijom te nam je svima znana čovjekova potreba za promatranjem i gledanjem. Sama interakcija između fotografije i gledatelja stvara određenu psihološku komponentu koja je najkompleksniji dio fotografije. Uspješnom fotografijom naziva se ona koja uspijeva na svojstven način komunicirati sa gledateljem i izazvati potreban emocionalni efekt. Oglasi u današnjim medijima obično pokušavaju doprijeti do potrošača preko osjetilnih senzora koristeći emocionalnu kreativnu strategiju. U ovom radu težište je portretna fotografija koja je u svojoj suštini vrlo širok pojam no najčešće se karakterizira kao fotografija čovjeka. Teorijski dio ovoga rada prvenstveno je osvrnut na povijest portretne fotografije, razvitak iste u odnosu na današnje moderno doba te su definirani tehnički elementi koji moraju biti zadovoljeni kako bi se ona smatrala uspješnom. Sukladno tome definirani su aspekti vizualne komunikacije koja je vrlo važna prilikom stvaranja portretne fotografije koja kao cilj ima pobuditi u čovjeku svojevrsne emocije. Praktični dio ovoga rada usmjeren je na fotografiranje serije portreta raznih osoba u različitim tehničkim uvjetima snimanja. Kao sredstvo istraživanja sprovedena je anketa pomoću koje se pokušalo doći do odgovora kako pojedine portretne fotografije djeluju na gledatelje odnosno kakav je njihov emotivni doživljaj istih.
Uncontrolled Keywords: portretna fotografija, vizualna komunikacija, emocija, vizualna procjena, subjektivni doživljaj
Keywords in english: portrait photography, visual communication, emotion, visual assessment, the subjective experience
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 77
Callnumber: mik 2014 kor
Inventory number: DB341
Depositing User: Antonia Grgurović
Status: Unpublished
Date Deposited: 24 Sep 2014 13:39
Last Modified: 24 Sep 2014 13:39
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2146

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year