Simbolika maske: uloga grafičkog dizajna u suvremenom društvu

Udženija, Mario (2009) Simbolika maske: uloga grafičkog dizajna u suvremenom društvu. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Pibernik, Jesenka].

[img] PDF
Z113_Udženija_Mario.pdf
Restricted to Registered users only

Download (264kB)

Abstract

Sva ljudska društva se temelje na razmjeni informacija. Grafički dizajner djeluje u polju vizualnih komunikacija u suvremenim uvjetima gdje tržište upravlja svim aspektima življenja. Rad grafičkog dizajna se nalazi unutar moralnih i etičkih vrijednosti krojene po mjeri robe, a ne čovjeka. Brand kao moderan totem predstavlja skup svih metafizičkih vrijednosti društva koje određena tvrtka preuzima pod svoje okrilje. Podložnost čovjeka brandu može se usporediti sa totemističkim štovanjem, brand sa totemom, a grafički dizajn kao djelatnost koja maskira pravu namjeru tvrtke, novčanu dobit. Pokušavajući iznijeti čvrste činjenice na kojima počivaju naši životi postavili smo temelje za slobodno razmišljanje gdje je u sve u grafičkom dizajnu prisutna maska kao krinka, a gdje je ona uloga šamana, kreatora.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Pibernik, Jesenka
Defence date: 2009
Abstract in english: All human activities are based on the exchange of informations. Graphic designer is active in a field of visual communications in contemporary conditions where all aspects of living are controlled by market. Graphic designer's work is situated between moral and ethical values influenced by marketing, and not a humanistic values. Brand, as a modern totem represents all the metaphysical values which certain company takes under its control. Inferiority of humans to brand can be compared with totemic honourig, brand we compare with totem, and graphic design is then the creator of the mask of some companys real intentions, the profit. Defining those facts, we established foundations for more thinking over the subject, when design acts with a thief mask, and when he has a mask of the shaman, the creator.
Uncontrolled Keywords: Marka, Totem, Grafički dizajn, simbolika
Keywords in english: Brand, Totem, Graphic design
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 27
Callnumber: pib 2009 udže
Inventory number: Z113
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Nov 2013 21:42
Last Modified: 20 May 2014 12:51
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1089

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year