Utjecaj društvenih mreža na fotografiju

Prpić, Martina (2013) Utjecaj društvenih mreža na fotografiju. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakutet. [Mentor: Mikota, Miroslav].

[img] PDF
DB303_Prpic_ Martina.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Ovaj diplomski rad se bavi ujedno problemima i mogućnostima primjene umjetničke fotografije na društvenim mrežama. Cilj rada je istražiti da li se i u kojoj mjeri, kvantitativno i kvalitativno, promijenila fotografija obzirom na novonastaloj situaciji u kojemu je danas gotovo neizbježno sudjelovanje istih na društvenim mrežama, bilo u svrhu oglašavanja, propagande, marketinga, u smislu dijeljenja fotografija sa prijateljima, obitelji ili suradnicima ili kao vizualni dnevnik. Bitna stavka koja se još uvijek propituje je autorsko pravo te zaštita autorskih prava gdje se razlikuju pojedine društvene mreže. Postavlja se pitanje da li je uistinu takva izloženost opravdana kada se na kraju određena prava uskraćuju ili krše. Kroz diplomski se rad analizira pojava društvenih mreža te njihov utjecaj na društvo, primarno na načine prezentacija fotografija, ali i na korištenje fotografije za prezentaciju konzumenata društvenih mreža. Također se istražuje razvoj fotografije, primarno sa stanovišta njenog korištenja u prezentaciji gdje je portret jedan od najčešćih fotografskih motiva koji je bio i pokretač razvoja fotografije s kreativnog i tehničkog aspekta. Uz navedeno, analizira se fotografija koja se ostvaruje kroz druge medije te pokazuje kontinuitet miksmedijskog i multimedijskog karaktera fotografije. U praktičnom se dijelu rada metodom ankete ispituju razlozi i načini korištenja fotografije na društvenim mrežama.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Mikota, Miroslav
Defence date: 27 September 2013
Abstract in english: This paper will deal with the problems and possibilities of applying the art of photography to social networks. The goal of the paper is to investigate to what extent has photography been applied considering the situation today where the participation of photos is inevitable in social networking, whether it's for advertising, propaganda, marketing, sharing photos with your friends, family and coworkers, or using it as a visual diary. The main thing which is still being questioned is copyrights and their protection, where there is a difference among the social networks. The questions must be asked: is such exposure justified when certain rights are being violated in the end. This paper will also analyze the appearance of social networks and their influence on the society, primarily when it comes to photograph presentation, but also when it comes to usage of photographs for making presentations for social networks. We will also analyze the development of photography looking on its usage in presentations where portrait is one of the most common motives; which was also one of the main causes of photography development. We will also analyze photography which is being presented through other media and is showing the continuity of multimedia characteristics of photography. In the analysis, we will make a survey based on the reasons and ways of photography usage in social networks.
Uncontrolled Keywords: Fotografija, društvene mreže, mediji
Keywords in english: Photography, social networks, media
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakutet
City: Zagreb
Number of Pages: 47
Callnumber: mik 2013 prp
Inventory number: DB303
Depositing User: Dora Budić
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Apr 2014 13:28
Last Modified: 15 Apr 2014 13:28
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/1531

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year