Đenović, Ivona (2018) Utjecaj stilskih odrednica video igara na percepciju korisnika. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Pibernik, Jesenka].
|
PDF
DB766_Đenović_Ivona.pdf Download (4MB) | Preview |
Abstract
Videoigre su kulturni fenomen koji je u posljednjih pola stoljeća, za sebe izgradio posebno mjesto kao svojevrsni umjetnički izričaj. Postoje desetci žanrova i još više različitih stilova koji su utjecali na stvaranje upečatljivih igara koje će narednih godina zasigurno postati simbol vrhunca kreativnih pothvata današnjih stvaratelja igara. Ono što zasigurno obilježava svaku igru osim same mehanike igre i priče, jasno jest stil igre. On može varirati od hiper-realističnoga, koji je postao svojevrsna norma uspješnih igara i jakih pokretača (eng. engine), pa sve do izrazito stiliziranih igara gdje likovi više nemaju ljuske proporcije, boje su izrazito zasićene, oblici predmeta u svijetu su izvitopereni i slično. Stilizacija je danas vrlo popularna stvar. U vremenu gdje se više nije potrebno ulagati ogromne količine resursa da bi se modelirala sličnost sa nekim likom ili glumcem, već se koriste vrlo sofisticirani 3D skeneri za isto, pronalaženje stila koji je u isto vrijeme specifičan i pamtljiv, ali i nezahtjevan za igrača je pravi izazov. U slučaju 2D igara proces je nešto linearniji; one mogu biti ručno crtane od samoga početka do kraja, uključujući animacije, okoliš, likove, sve napade tijekom borbe i slično. Kod 3D igara postoji prepreka; kako nečemu što je izrazito mehaničko i tehnički kao što su to 3D modeli dati život i osobine koje se pronalaze u klasičnoj animaciji ili ilustraciji? Na koji način podariti život modelima, da pričaju priču čak i kada ništa njihovi likovi ne govore? Analizom ovih pitanja otvara se prostor za danji razvoj i poboljšanje, te potencijalno objašnjenje zašto je točno stilizacija danas postala toliki hit gdje veliki broj novih igara odbacuje strogi hiper-realizam i okušava se u nečem drugome.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Pibernik, Jesenka |
Thesis Committee: | Dolić, Jurica and Pibernik, Jesenka and Brozović, Maja |
Defence date: | 25 September 2018 |
Abstract in english: | Videogames are a cultural phenomenon which has built it's own artistic expression during the last fifty years. There are hundreds of genres and even more different video game styles which have directly influenced creating memorable games that will surely remain as a testament to the very peak of modern developer's creative visions. What differentiates each games, alongside gameplay mechanics and the story, is the games' own unique style. It can vary drastically from hyper-realistic games, which have become a certain norm amongst popular AAA titles, all up to stylized games with their unnatural character proportions, saturated colours and pronounced shape language. Stylizing games is a very common thing nowadays. Diverting large amounts of funding into modelling an exact likeness of a model or actor is becoming obsolete, thanks to advanced 3D scanners. That's why finding a style which is both specific and memorable, but also not too complicated is quite a task. In case of 2D games, the process is slightly more linear; they can be hand-drawn from start to finish, all the way from animations and characters up to environments and props. While making 3D games, the developers must find a way to breathe life into the cold and technical models. Can they find a way to have strong storytelling even without any words? By analyzing these questions, perhaps it is possible to discover why exactly so many games nowadays have cast away their hyper-realistic clothes and tried their hand at something different. |
Uncontrolled Keywords: | video igre, stilizacija, hiper-realisično, razvijatelji, 3D, kreativnost |
Keywords in english: | video games, stylization, hyper-realism, developers, 3D, creativity |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 70 |
Callnumber: | PIB 2018 ĐEN |
Inventory number: | DB766 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 17 Jan 2019 08:32 |
Last Modified: | 17 Jan 2019 08:32 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/2975 |
Actions (login required)
View Item |