Uloga i značaj boje pri odabiru automobila

Radalj, Ante (2018) Uloga i značaj boje pri odabiru automobila. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mandić, Lidija].

[img] PDF
DB794_Radalj_Ante.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

U prvom dijelu diplomskog rada opisana je teorija boje i psihološki utjecaji boja kroz povijest automobila. Kako početkom serijske proizvodnje automobila boje nisu igrale znatnu ulogu pri odabiru automobila sa sve većom proizvodnjom boja postepeno dobiva na važnosti. Psihologijom boja pojašnjeno je na koji način osobe doživljavaju određenu boju. Istraživački dio rada proveden je na dva načina; online anketom kojom se utvrdilo kako osobe biraju boju po klasama automobila te da li su spremni odvojiti određeni dio novaca kako bi odabrali željenu boju. Drugi dio istraživanja proveden je na određenim prometnim lokacijama Grada Zagreba gdje je ispitano koje su boje automobila po klasama najviše zastupljene. Rezultati su uspoređeni sa rezultatima iz online ankete. Cilj ovog rada je prikazati kakav utjecaj boja ima pri odabiru automobila te da li su kupci spremni izdvojiti više financijskih sredstava kako bi dobili željenu boju. Pretpostavka je kako se rezultati ovog istraživanja neće značajno razlikovati od rezultata istraživanja koja je provela tvrtka BASF za europski prostor. Automobili su podijeljeni u više klasa kako bi se odredilo koje su boje najzastupljenije. Rezultati dobiveni online anketom i prikupljenim podacima pokazuju zastupljenost boja po klasama automobila u Zagrebu. Rezultati dobiveni u online anketi kao i prikupljeni podaci uspoređeni su sa istraživanjem koje je vršila tvrtka BASF, provevši analizu distribucije boja na europskom tržištu automobila 2017. godine.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Mandić, Lidija
Thesis Committee: Strgar Kurečić, Maja and Mandić, Lidija and Poljičak, Ante
Defence date: 28 September 2018
Abstract in english: The first part of the graduate thesis describes color theory and psychological effects of color throughout the car history. Since at the beginning of the car's serial production, the car did not play a significant role in choosing a car with ever-growing color output, it gradually gained importance. Psychology of color explains how people experience a certain color. The research part of the work was done in two ways; an online survey that determines how people choose color for car classes and whether they are willing to separate a certain amount of money to choose the desired color. The second part of the survey was carried out at certain traffic locations of the City of Zagreb where it was examined which colors of automobiles were most represented. The results are compared with the results from the online survey. The purpose of this paper is to show you how color affects when choosing a car and whether customers are willing to allocate more financial resources to get the desired color. The assumption is that the results of this research will not significantly differ from the results of research conducted by BASF for European countries. Cars are divided into several classes to determine which colors are most represented. The results obtained through an online survey and the data collected show the representation of colors per car class in Zagreb. The results obtained in the online survey as well as collected data were compared with the research carried out by BASF, analyzing the color distribution on the European car market in 2017.
Uncontrolled Keywords: boja, automobil, doživljaj boja, BASF
Keywords in english: color, car, color experience, BASF
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 60
Callnumber: MAN 2018 RAD
Inventory number: DB794
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 23 Jan 2019 09:16
Last Modified: 23 Jan 2019 09:16
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3003

Actions (login required)

View Item View Item