Šafran, Ana (2019) Odabir elemenata za uspješnu video najavu (trailer). Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mandić, Lidija].
|
PDF
DB807_Šafran_Ana.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
Video najave („traileri“) su video sažetak, odnosno, moglo bi se reći, maleno video remek-djelo čiji je cilj zainteresirati ciljanu publiku za određeni medij. One neupitno imaju veliku ulogu u prezentiranju i promoviranju različitih vrsta sadržaja, kao što su igrice, filmovi i drugi mediji. Svaka uspješna najava iza sebe krije poznavanje rada u određenim programima, ispitivanje ciljane publike i izrađivanje videa s parametrima odabranima prema rezultatima istraživanja. Ne zahtjeva svaka video najava korištenje istih elemenata; video najava za, na primjer, film o „Avengers-ima“ koristi elemente prilagođene njihovoj ciljanoj skupini. „Avengers-e“ najviše gledaju tinejdžeri i mladi ljudi koji imaju drugačije potrebe i zahtjeve što se tiče doživljavanja filmskog iskustva od recimo djece, koja vole gledati crtiće kao što je, na primjer, „Ledeno Kraljevstvo“. Djeca vole zabavan sadržaj, sretan završetak i likove koji imaju simpatičan i sladak izgled. Takvi likovi obično imaju velike oči, malene noseve i pune obraze. Na taj način likovi se približavaju djeci i omogućavaju im da se poistovjete s njima. „Avengers-i“, s druge strane, su akcijski film koje vole mladi. Takvi filmovi nemaju nužno sretan kraj i pridodaju tinejdžerskom shvaćanju svijeta koji se počinje širiti i mijenjati. U ovom radu izradit će se video najava na temu umjetne inteligencije za odabranu ciljanu publiku, osnovnoškolsku djecu.
Item Type: | Master's thesis - Graduate Programme |
---|---|
Mentor name: | Mandić, Lidija |
Thesis Committee: | Poljičak, Ante and Mandić, Lidija and Strgar Kurečić, Maja |
Defence date: | 17 July 2019 |
Abstract in english: | Video trailers are a video summary, a small video masterpiece aimed at attracting a targeted audience to a particular medium. They undoubtedly play a major role in presenting and promoting various types of content, such as games, movies and other media. Every successful announcement behind it captures the knowledge of work in certain programs, auditing targeted audiences, and making videos with parameters selected according to research results. A video trailer for, for example, „Avengers“ movie uses elements1 adapted to their target group. "Avengers" are mostly watched by teenagers and young people who have different needs and demands regarding the experience of film experiences, for example, children who like to watch cartoons such as, for example, the "Ice Kingdom". Kids love fun content, a happy ending, and cute looking characters, such as in movie „Frozen“. "Avengers," on the other hand, are an action movie that loves young people. Such films do not necessarily have a happy ending and add to the teenage understanding of the world that is beginning to spread and change. In this paper, a video trailer will be created on the topic of artificial inteligence for elementary school children. |
Uncontrolled Keywords: | video najava, elementi najave, ciljana publika, doživljaj, izrada |
Keywords in english: | video trailer, elements of a trailer, target audience, experience, creating |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 53 |
Callnumber: | MAN 2019 ŠAF |
Inventory number: | DB807 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 10 Sep 2019 08:22 |
Last Modified: | 10 Sep 2019 08:22 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3043 |
Actions (login required)
View Item |