Utjecaj principa dizajna usmjerenog na emocije na korisničko iskustvo web stranice

Škrlec, Ana (2021) Utjecaj principa dizajna usmjerenog na emocije na korisničko iskustvo web stranice. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Pibernik, Jesenka].

[img]
Preview
PDF
DB958_Škrlec_Ana.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Ovaj diplomski rad bavi se utjecajem dizajna usmjerenog na emocije na korisničko iskustvo web stranice. Odnosno, ako se kod stvaranja web stranice obrati pažnja na emocije korisnika i emocije koje se želi pobuditi, kako to utječe na kvalitetu korisničkog iskustva. Dizajn usmjeren na emocije je onaj dizajn koji pobuđuje odgovarajuće emocije kako bi se stvorilo pozitivno korisničko iskustvo te potaknulo korisnika na željeno ponašanje. U teorijskom dijelu rada objašnjeno je što su emocije te zašto je bitno obratiti pažnju na emocije tijekom dizajniranja web stranice. Izneseni su principi i strategije dizajna usmjerenog na emocije te na koji način određeni elementi dizajna utječu na emocije korisnika. Na primjer, hladna plava je najmanje uzbudljiva i povezana s najudobnijim i najugodnijim osjećajima. Eksperimentalan dio rada temelji se na redizajnu postojeće web stranice Hrvatske udruge za mirenje – HUM, odnosno izradi prototipa po principima dizajna usmjerenog na emocije. Kako bi se ispitao utjecaj dizajna usmjerenog na emocije na korisničko iskustvo, uspoređena je trenutna web stranica udruge sa prototipom. Istraživanje je provedeno moderiranim intervjuom i anketama. Rezultati intervjua su pokazali da dizajn usmjeren na emocije utječe na korisničko iskustvo web stranice. Korisnici su prototip doživjeli puno pozitivnije i brže su mogli obaviti zadatke. Potvrđeno je da dizajn usmjeren na emocije ulijeva više povjerenja u odnosu na dizajn trenutne web stranice.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Pibernik, Jesenka
Thesis Committee: Brozović, Maja and Pibernik, Jesenka and Dolić, Jurica
Defence date: 29 January 2021
Abstract in english: This thesis explores the impact of emotion-focused design on the user experience of a website. That is, when creating a website if attention is focused on the user's emotions and the emotions which want to be awakened, how does this influence the quality of the user experience. An emotion-focused design is one that evokes appropriate emotions to create a positive user experience and encourage the user to behave in the desired way. The theoretical part of the paper explains what emotions are and why it is important to pay attention to emotions when designing a website. The principles and strategies of emotion-oriented design and how certain design elements affect user emotions are presented. For example, cool blue is the least exciting color and associated with the most comfortable and cozy feelings. The experimental part of the paper is based on the redesign of an existing website of the Croatian Peace Association - HUM, development of a prototype according to the principles of emotion-oriented design. To analyze the impact of emotion-focused design on the user experience, the association’s current website was compared to a prototype. The research was conducted through moderated interviews and surveys. The results of the interview showed that emotion-focused design influences the user experience on the website. Users experienced the prototype much more positively and were able to complete tasks faster. It has been confirmed that an emotion-focused design instills more confidence compared to the design of the current website.
Uncontrolled Keywords: emocije, korisnik, dizajn usmjeren na emocije, korisničko iskustvo, web stranica
Keywords in english: emotions, user, emotional design, user experience, website
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 67
Callnumber: PIB 2021 ŠKR
Inventory number: DB958
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 13 May 2021 10:43
Last Modified: 13 May 2021 10:43
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3347

Actions (login required)

View Item View Item