Uloga vizualnih komunikacija u doba društvenih medija

Bandić, Barbara (2021) Uloga vizualnih komunikacija u doba društvenih medija. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mustić, Daria].

[img]
Preview
PDF
Z1122_ Bandić_Barbara.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

U današnje digitalno doba platforme društvenih medija eksplodirale su u popularnosti i znatno se ukorijenile u naš svakodnevni život. Ne samo da je to promijenilo način na koji komuniciramo, već je povećalo interaktivnost i povezanost s pristupom vijestima i informacijama, a razvilo je i način današnjeg poslovanja. No informacije se mogu lako izgubiti u buci i gomili teksta, a riječi same po sebi ne privlače pažnju publike koliko integriranje privlačnog vizualnog sadržaja može poboljšati način na koji publika apsorbira i pamti poruku. Vizualni sadržaj može biti u obliku slika, videozapisa, grafikona, infografika, animacija, ikonografije i gifova, pružajući tvrtkama priliku da na upečatljiv način prikažu informacije. Cilj ovoga rada je na temelju istraživanja putem dostupne literature i internetskih izvora prikazati i ispitati kako vizualni elementi prožimaju društvene medije naše svakodnevne komunikacije na različitim razinama, od izražavanja identiteta pojedinca, do vijesti i kriminala, vladanja i iskustava urbanog prostora.

Item Type: Baccalaureus work - Undergraduate programme
Mentor name: Mustić, Daria
Thesis Committee: Dragčević, Krešimir and Mustić, Daria and Kovačević, Dorotea
Defence date: 15 September 2021
Abstract in english: In today’s digital age, social media platforms have exploded in popularity and become significantly ingrained in our daily lives. Not only has this changed the way we communicate, but it has increased interactivity and connectivity with access to news and information, and it has also developed the way we do business today. But information can be easily lost in the noise and pile of text, and words alone don’t attract the audience’s attention as much as integrating engaging visual content can improve the way the audience absorbs and remembers the message. Visual content can take the form of images, videos, charts, infographics, animations, iconography and gifs, giving companies the opportunity to display information in a striking way. The aim of this paper is to show and examine how visual elements permeate the social media of our everyday communication at various levels, from expressing an individual's identity to news and crime, governance and urban experiences, based on research through available literature and online sources.
Uncontrolled Keywords: vizualne komunikacije, društveni mediji, vizualni sadžaj
Keywords in english: visual communications, social media, visual content
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 38
Callnumber: MUS 2021 BAN
Inventory number: Z1122
Depositing User: Nina Jelača
Status: Unpublished
Date Deposited: 13 Mar 2023 12:42
Last Modified: 13 Mar 2023 12:42
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3401

Actions (login required)

View Item View Item