Holetić, Ana (2021) Analiza vizualne komunikacije na posterima u Poljskoj za vrijeme Drugog svjetskog rata. Baccalaureus work - Undergraduate programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mustić, Daria].
PDF
Z1123_Holetić_Ana.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Prema natuknici hrvatske enciklopedije, plakat je slikovno-tekstualna obavijest koja je izložena na javnim mjestima [1], stoga ne iznenađuje činjenica kako se u nestabilnim vremenima pojavljuje velika količina političkih plakata koji se koriste kao sredstvo masovne propagande. Njihova izrada je jeftinija od izrade nekih drugih medija, a upravo to omogućava reprodukciju u više primjeraka. Sadržaj koji možemo vidjeti na takvim plakatima najčešće je vrlo jednostavan i kao takav, dostupan širem krugu ljudi (pa i onima koji su slabije obrazovani). Ovaj će se rad baviti pregledom i analizom vizualne komunikacije plakata koji su se pojavili u Poljskoj upravo u takvom razdoblju, u razdoblju kada su počinjeni zločini koje će čovječanstvo još dugo pamtiti – u Drugom svjetskom ratu. Važno je napomenuti kako su u stvaranju plakata koji su nastali u tom vremenu i na tom području sudjelovala nacistička organizacija za propagandu, ali i Poljaci. Cilj ovog rada je prikazati na koje se načine vizualnom komunikacijom pokušavalo utjecati na mijenjanje i formiranje svijesti javnosti.
Item Type: | Baccalaureus work - Undergraduate programme |
---|---|
Mentor name: | Mustić, Daria |
Thesis Committee: | Kovačević, Dorotea and Mustić, Daria and Dragčević, Krešimir |
Defence date: | 15 September 2021 |
Abstract in english: | According to the Croatian encyclopedia, the poster is a pictorial-textual notice displayed in public places [1], so it is not surprising that in unstable times a large number of political posters appear as a means of mass propaganda. Production of posters is cheaper than production of some other media, and that allows reproduction in multiple copies. The content that we can see on such posters is usually very simple and as such, accessible to a wider circle of people (even those who are less educated). This paper will review and analyze the visual communication of posters that appeared in Poland at just such a period, at a timewhen crimes were committed that humanity will remember for a long time - in World War II. It is important to note that the Nazi propaganda organization, as well as the Poles, participated in the creation of the posters that were created at that time and in that area. The aim of this paper is to show the ways in which visual communication was used to influence the change and formation of public awareness. |
Uncontrolled Keywords: | vizualna komunikacija, plakat, propaganda, Poljska, Drugi svjetski rat |
Keywords in english: | visual communication, poster, propaganda, World War II |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 35 |
Callnumber: | MUS 2021 HOL |
Inventory number: | Z1123 |
Depositing User: | Nina Jelača |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 13 Mar 2023 12:46 |
Last Modified: | 13 Mar 2023 12:46 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/3402 |
Actions (login required)
View Item |