Izrada vizualnog identiteta za centar za djecu i roditelje "Mali princ"

Kozarić, Julija (2009) Izrada vizualnog identiteta za centar za djecu i roditelje "Mali princ". Diploma work - Pre-Bologna programme. Grafički fakultet. [Mentor: Brozović, Maja].

[img] PDF
D735_Kozarić_Julija.pdf
Restricted to Registered users only

Download (50MB)

Abstract

Centar za djecu i roditelje Mali princ privatni je dječji vrtić namjenjen odgoju i obrazovanju djece, poboljšanju odnosa između djece i roditelja te njihovom zajedničkom sudjelovanju u raznim aktivnostima. Za prikaz djelatnosti poduzeća i isticanje željenog korporativnog imidža važna je izrada odgovarajućeg vizualnog identiteta. Proces oblikovanja logotipa i promotivnih materijala sastoji se od nekoliko faza (analiziranje i prikupljanje informacija, razvijanje koncepta dizajna i izrada knjige standarda) koje se nadovezuju i međusobno nadopunjuju. Cilj je prikazati tijek dizajniranja od početne do završne ideje, razradu odabranog riješenja te prezentaciju cjelokupnog identiteta kroz knjigu grafičkih standarda.

Item Type: Diploma work - Pre-Bologna programme
Mentor name: Brozović, Maja
Defence date: September 2009
Abstract in english: Center for children and parents “Mali princ” is private kindergarten based on children`s breeding and education, improving child-parent relationship and their mutual involvement in various activities. Making of adequate visual identity is important to represent corporation`s activity and emphasise wishful corporate image. Proces of making logotype and promotive materials consists of several stages that add on and mutually supplement (analyzing and collecting of informations, design concept developing and making of brand guidline book). Aim is to show design progress from initial idea to final solution, elaboration of the selected solution and presentation of the whole identity through brand guidline book.
Uncontrolled Keywords: dječji vrtić, Mali princ, vizualni identitet, logotip, korporativni, imidž
Keywords in english: kindergarten, Little Prince, visual identity, logotype, corporative, image
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 48
Callnumber: bro 2009 koz
Inventory number: D735
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Nov 2013 21:35
Last Modified: 19 May 2014 11:08
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/699

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year