Ranec, Vjekoslav (2010) Elektroničko izdavaštvo časopisa. Diploma work - Pre-Bologna programme. Grafički fakultet. [Mentor: Skala, Karolj].
PDF
D860_Ranec_Vjekoslav.pdf Restricted to Registered users only Download (18MB) |
Abstract
Brzi razvoj novih tehnologija i multimedijskih alata doveo je do zastarijevanja klasičnoga izdavaštva, te do pojave interaktivnih i „na zahtjev” (eng. on demand) usluga koje su sve zastupljenije i traženije. Korisnici traže multimedijalnu uslugu koja se u potpunosti može prikazati u elektroničkome izdavaštvu. Časopis je periodička publikacija koja izlazi u redovitim vremenskim razmacima i najčešće tematski pokriva određeno područje. Općenita podjela je na neznanstvene i znanstvene časopise, no dijelimo ih i prema drugim kriterijima, primjerice, prema periodu izlaženja, nakladi i sl. Krajem prošloga stoljeća pojavili su se i elektronički časopisi, koji mogu biti inačica tiskanoga časopisa ili izvorni elektronički časopis. Časopis kao pojam moramo razlikovati od novina. Novine periodički izlaze mnogo češće (dnevno ili dvodnevno) od časopisa (tjedno, mjesečno ili dvomjesečno). Pri odabiru teme diplomskog rada ključnu ulogu odigrao je i posao grafičkog dizajnera koji radim te iskustvo stečeno na mjestu urednika časopisa. U svome se poslu susrećem s brojnim problemima koje je potrebno pravodobno i kvalitetno riješiti, a mnoge situacije zahtjevaju domišljatost i improvizaciju. To se najčešće odnosi na uštedu novca, skraćivanje radnih operacija radi poštivanja rokova i sl. Osim toga i tema je veoma aktualna, uzmemo li u obzir velike društvene promjene koje su posljednjih desetljeća uzimale danak na svim područjima, pa tako i u izdavaštvu. Vrhunac društvenih promjena aktualna je gospodarska kriza koja je diljem svijeta pokazala sve slabosti dosadašnjega načina poslovanja izdavačkih kuća. Ekonomska kriza koja je u ljeto 2007. počela u američkome financijskom sektoru proširila se 2008. na cijeli financijski sektor, a zatim se prelila i u realnu ekonomiju. Osim što je izazvala paniku u gotovo svim granama gospodarstva (pa tako i u izdavaštvu), ozbiljno je uzdrmala temelje današnjih sustava vrijednosti. Pozitivna je strana ta što su mnogi bili prisiljeni okrenuti se novim tehnologijama i idejama koje ne iziskuju velika financijska ulaganja koja zbog svega više nisu niti bila moguća. Iako sam o ovoj temi razmišljao još tijekom studiranja, upravo me sadašnja situacija na tržištu natjerala na odluku da istražim i opišem neke od načina pomoću kojih se izdavaštvu pokušava dati nova mladost.
Item Type: | Diploma work - Pre-Bologna programme |
---|---|
Mentor name: | Skala, Karolj |
Defence date: | 6 October 2010 |
Uncontrolled Keywords: | elektroničko izdavaštvo, časopisi, autorska prava |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology |
Institution: | Grafički fakultet |
City: | Zagreb |
Number of Pages: | 37 |
Callnumber: | ska 2010 ran |
Inventory number: | D860 |
Status: | Unpublished |
Date Deposited: | 15 Nov 2013 21:38 |
Last Modified: | 06 May 2014 12:46 |
URI: | http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/838 |
Actions (login required)
View Item |