Multimedijske komunikacije u Web 2.0 okruženju

Bašić, Željko (2012) Multimedijske komunikacije u Web 2.0 okruženju. Master's thesis - Graduate Programme. Grafički fakultet. [Mentor: Mrvac, Nikola].

[img]
Preview
PDF
DB177_Bašić_Željko.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Internet je danas najveći i najrasprostranjeniji medij koji omogućava dvosmjernu komunikaciju korisnika na različitim uređajima i lokacijama. Internet možemo smatrati medijem koji svojim korisnicima omogućava najveći broj kanala, aplikacija i načina komunikacije. Iako je Internet najnoviji medij komunikacije koji je nastao krajem 20. stoljeća, danas je postao financijski najpovoljniji i daleko najisplativiji. Njegova isplativost je upravo u tome što se cijena i trošak komunikacije na izrazito velikim udaljenostima ne razlikuje od cijene komuniciranja na manjim udaljenostima. Upravo je ta fleksibilnost i financijska isplativost glavni razlog zašto se takav način komunikacije koristi sve više i više među svim dobnim skupinama korisnika Interneta. Kako bi se ostvarila što veća učinkovitost komunikacije, sadržaj na Internetu uz tekst, sve više je okrenut prema upotrebi i drugih multimedijskih elemenata kao što su slika, zvuk, video i animacija. Multimedijsku komunikaciju na Internetu znatno olakšavaju Web 2.0 aplikacije koje pružaju brzo i jednostavno razmjenjivanje postojećeg sadržaja, kao i stvaranje novog. Težište ovog diplomskog rada usmjereno je kako bi se u čim većoj mjeri istražile prednosti, kao i nedostaci različitih oblika multimedijskih komunikacija u Web 2.0 okruženju.

Item Type: Master's thesis - Graduate Programme
Mentor name: Mrvac, Nikola
Defence date: 24 September 2012
Abstract in english: Today, Internet is the largest and most widespread medium that allows two-way communication for users on various devices and locations. Internet can be considered as a medium that enables its customers the largest number of channels, applications and methods of communication. Although the Internet is the latest medium of communication that has emerged in the late 20th century, today it has become the most profitable and financially most convenient. Its benefit is in the fact that the price and the cost of communication at a very large distance is no different than the cost of a communication at short distance. It is this flexibility and financial viability the main reason why this method of communication is being used more and more among all age groups of Internet users. In order to obtain higher efficiency of communication, content on the Internet with text, has increasingly turned towards the use of other multimedia elements such as images, sound, video and animation. Multimedia communication on the Internet is considerably facilitated by Web 2.0 applications that provide quick and easy way for sharing of existing content, as well as creating a new one. The focus of this thesis is aimed to extent and explore the advantages and disadvantages of various forms of multimedia communications in the Web 2.0 environment.
Uncontrolled Keywords: Internet, multimedija, Web 2.0, komunikacija
Keywords in english: Internet, multimedia, Web 2.0, communication
Subjects: TECHNICAL SCIENCES > Graphic Technology
Institution: Grafički fakultet
City: Zagreb
Number of Pages: 44
Callnumber: mrv 2012 baš
Inventory number: DB177
Status: Unpublished
Date Deposited: 15 Nov 2013 21:41
Last Modified: 25 Apr 2014 07:42
URI: http://eprints.grf.unizg.hr/id/eprint/974

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year